• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 125 امروز 0
3
به گزارش نفت نوین ؛

مشعل منطقه نفتی بهرگان پس از ۶۰ سال خاموش شد

  • کد خبر : 681
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
مشعل منطقه نفتی بهرگان پس از ۶۰ سال خاموش شد
جانشین منطقه نفتی بهرگان از خاموشی مشعل تأسیسات خشکی منطقه نفتی بهرگان پس از ۶۰ سال خبر داد.

به گزارش نفت نوین ؛ سبز و کشاورزی شود.

افزایش ۲ برابری فضای سبز منطقه نفتی بهرگان

بیرانوند به لزوم گسترش فضای سبز منطقه بهرگان پرداخت و تأکید کرد: خوشبختانه طی چهار سال اخیر فضای سبز منطقه نفتی بهرگان از حدود ۲۰ هزار درخت و نهال با افزایش ۲ برابری به بیش از ۴۰ هزار نهال رسیده و بیش از ۱۰۰ گونه درخت متناسب با شرایط اقلیمی در منطقه نفتی بهرگان با مشاوره یکی از اساتید کشور کشت شده است.

وی ادامه داد: تهیه و تدوین یک کتاب گیاه‌شناسی با همکاری دانشگاه شیراز را در دستور کار داریم و تلاش می‌شود به‌زودی به مرحله چاپ برسد.

جانشین منطقه بهرگان از بهره‌برداری نهالستان در این منطقه نفتی خبر داد و بیان کرد: با ظرفیت تولید ۵۰ هزار اصله نهال در سال با همیاری مؤسسۀ خیریه بیکران هستی مهر یک نهالستان احداث شده و عملیاتی شده است و به علاقه‌مندان محیط‌زیست نهال اهدا می‌شود.

بیرانوند درباره مسئولیت‌ اجتماعی شرکت نفت فلات قاره منطقه بهرگان هم گفت: تاکنون بیش از ۲ هزار درخت در کوه‌ها و بیابان‌های شمال منطقه نفتی بهرگان کاشته شده است، ضمن اینکه در ساحل منطقه نفتی بهرگان هم بیش از ۵۰۰ نهال کاشته شده است و همچنین با کمک تعدادی از اساتید در این حوزه برنامه‌ای برای کاشت درخت حرّا در دستور کار داریم و به‌زودی عملیاتی می‌شود.

وی درمورد اهداف بلندمدت منطقه بهرگان با اعلام اینکه این منطقه نفتی پرچمدار توسعه فضای سبز منطقه صنعتی جنوب کشور است، تصریح کرد: درمجموع منطقه بهرگان خیز برداشته است تا بتواند قطب و پایلوتی بسیار موفق برای تمامی صنایع نفت و گاز و صنایع صنعتی کشور شود و اکنون این منطقه پرچمدار سرسبزترین منطقه صنعتی جنوب کشور است و هدف ما این است بتوانیم روزی جزو سرسبزترین مناطق صنعتی کشور شویم و این مهم دور از دسترس نیست./وزارت نفت

لینک کوتاه : https://naftnovin.ir/?p=681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.